Referat; ordinær generalforsamling, Foreningen By og Land Faaborg og Omegn, dec. 2023

Udgivet den:12 december 2023
By By og land Faaborg og omegn

Onsdag den 06.12.2023 kl. 19.00 – 21.00 – Cafeen, Faaborg Museum, Grønnegade 75, 5600 Faaborg

Dagsorden ifølge vedtægterne:

1. Valg af dirigent Martin påtog sig rollen21 medlemmer til stedeReferent: TorbenGeneralforsamlingen konstateret indkaldt rettidigt via mail.
  2. Aflæggelse af beretning og regnskab for det forløbne år Martin aflagde beretning om foreningens arbejde. Hovedpunkter var Odensevej 6-10, høringssvar,dialogmøde med Teknik og Miljø, afholdt fælles bestyrelsesmøde med Midtfyn.Se desuden vedlagt bilagMichael fremlagde det af revisoren godkendte regnskab. Ingen kommentarer.Se desuden vedlagt bilag 1.
  3. Forelæggelse af budget for det kommende år, herunder fastsættelse af medlemskontingent Bestyrelsen foreslår kr. 300,- pr. år. Forslaget modtaget med forståelse. Derfor er kontingentet fremover kr. 300,- pr. år. Se desuden vedlagt bilag 2.
  4. Behandling af indkomne forslag – (skal være bestyrelsen i hænde mindst 1 uge førGeneralforsamlingen).Der er ikke konstateret indkomne forslag.
  5. Valg af bestyrelse og revisor På valg til bestyrelsen er:Christina Pedersen (villig til genvalg)Michael Juel Lolk (villig til genvalg)

Bestyrelsen fortsætter som hidtil og består af:Martin JonøChristina Riis HansenMichael Juel LolkChristina PedersenPer FriskTorben MadsenSuppleant Susanne JervelundRevisor Peter Gabriel

6 Eventuelt (herunder Årets Bebyggelse 2023) Per præsenterede bestyrelsens valg af Årets Bebyggelse: Bofællesskabet Torpegaard, Diernæs

Fra deltager ønske om anden og bedre belysning i Faaborg, f.eks. Østerbrogade kvarteretFra deltager ønske om plan for arkitektur ved kommunens bygninger, f.eks tilbygning vedSvanninge Skole.Generelt udtrykt ønske om et bedre samarbejde om ”Skilte og facader”Bestyrelsen modtog ønskerne positivt.